Naar overzicht

Terwijl uw klanten denken veilig te zijn met een complex wachtwoord, hebben cybercriminelen deze vaak allang in handen. En als zij voor meerdere accounts ditzelfde wachtwoord hanteren, is de schade niet te overzien. Om de toegang beter te beveiligen en zeker te weten dat diegene die inlogt daadwerkelijk is wie hij zegt dat hij is, biedt multifactor-authenticatie uitkomst.

Nóg een wachtwoord om te onthouden

Wachtwoorden; we hebben er een behoorlijke haat-liefdeverhouding mee omgebouwd. Enerzijds zijn ze een gemakkelijke manier om waardevolle informatie te beveiligen, anderzijds hebben we grote moeite voor iedere inlog een uniek en complex wachtwoord te kiezen.

Dat laatste aspect heeft ervoor gezorgd dat in 2018 123456 en password de meest voorkomende wachtwoorden zijn. Sterker nog: 10% van alle internetgebruikers wereldwijd heeft tenminste één wachtwoord gebruikt uit de lijst van SplashData met de 25 slechtste wachtwoorden.

Zorgelijk. Zeker als dit ene zwakke wachtwoord de enige drempel is om in te loggen en toegang te krijgen tot veel persoonlijke informatie als bank- en zorggegevens.

Phishing naar wachtwoorden

Maar ook als uw klanten wel een sterk wachtwoord weten te kiezen, zijn ze kwetsbaar. Slimme malware als phishing (en gerichter: spear-phishing) kan ervoor zorgen dat een wachtwoord snel in de handen van cybercriminelen valt.

En als dit wachtwoord voor nog vijf andere accounts gebruikt wordt – wat wereldwijd bij 79% (!) van alle gebruikers voorkomt – heeft u een groot probleem.

Multifactor-authenticatie

Als uw klanten echt goed beschermd willen zijn, kiezen zij voor multifactor-authenticatie. Multifactor-authenticatie voorkomt de toegang van niet-geautoriseerde personen door in de authenticatie twee of meer onafhankelijke factoren te verbinden, namelijk:

  • Wat de gebruiker weet; zoals een gebruikersnaam/wachtwoord of een pincode.
  • Wat de gebruiker heeft; zoals een pas, een smartphone of een token.
  • Wat de gebruiker is; iets biometrisch zoals een vingerafdruk of een scan van de iris.

Als de eerste barrière is doorbroken, weet u zeker dat de aanvaller minstens nog een schier onmogelijke barrière moet doorbreken, waarvoor hij in fysiek contact moet treden met de gebruiker.

Kies voor RSA-authenticatie

RSA SecureID® Access beschermt wereldwijd meer dan 55 miljoen gebruikers en 25.000 organisaties met multifactor-authenticatie van gebruikers. Waarom organisaties voor RSA kiezen? Wij geven u vijf redenen.

  1. Alle gebruikers van uw klanten kunnen verschillende authenticatiemethodes gebruiken, op basis van hoe en waar ze werken. RSA kan al deze methoden beschikbaar stellen onder één licentie.
  2. RSA heeft een geavanceerd algoritme ontwikkeld met een code die iedere 60 seconden wijzigt. Dit is uniek in de branche en versterkt de veiligheid.
  3. De oplossingen van RSA bieden tal van integratiemogelijkheden en kunnen eenvoudig in de huidige infrastructuur van uw klant worden geïntegreerd.
  4. RSA biedt grote voordelen zoals een omvangrijk partnernetwerk, een aanzienlijke verlaging van de authenticatiekosten per gebruiker, eenvoudiger beheer en meer gebruiksgemak.
  5. Een heldere Total Cost of Ownership (TCO). Sommige concurrenten bieden weliswaar goedkopere oplossingen aan, maar hun producten en licenties bevatten vaak nog verborgen kosten. Op de lange termijn staat RSA garant voor een lagere TCO, eenvoudiger beheer en kosteneffectieve oplossingen.

Probeer RSA zelf!

Vrijblijvend kennismaken met RSA SecureID® Access? Neem contact op met TD Security.

Naar overzicht

Lezers reacties

6 reacties

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *